Julkinen esitutkintavaatimus ja muut julkiset vaatimukset

Euroopan neuvostolle esitetty vaatimus Suomen erottamisesta neuvoston jäsenyydestä

Liitetiedostoina 1-2 ja alla kentässä olevilla asiakirjoilla todisteineen on tullut tänään 19.7.2024 vireille Euroopan neuvostoon vaatimus Suomen jäsenyyden lopettamisesta Euroopan neuvostossa ja erottamisesta Euroopan neuvostosta Suomen valtion laajoja vakavia ihmisoikeusrikoksia ja laajalle levinnyttä korruptiota ja viranomaisrikollisuutta koskevien faktojen ja todistemateriaalin perusteella.



Edellä olevat asiakirjat ja alla oleva Euroopan neuvostolle lähetetty viesti käynnistävät Euroopan neuvostolle osoitetun virallisen vaatimuksen, että sen on erotettava Suomen valtio Euroopan neuvoston jäsenyydestä. Teksti on suomeksi ja englanniksi. Lähetän myös asiakirjan lopussa luetellut todisteet.

Vaatimuksen esittävät:

1. Totuuspuolueen johtaja, lakimies Jaana Kavonius, joka asuu salaisessa turvaosoitteessa Suomen valtion harjoittaman ja asiakirjassa kuvatun poliittisen vainon, murhayritysten ja muun vakavan rikollisuuden vuoksi. Euroopan neuvostolle ja sen kidutuksen ja korruption vastaisillle elimille on lähetetty myös todisteet siitä, että Kavoniusta on myös kidutettu Suomessa ja hänen henkensä on vaarassa (ks. valokuvat alla sähköpostin kentässä ja todisteiden luettelo)

2. Totuuspuolue r.p.

3. Oikeusturvakeskus ry

4. Liisa Mariapori, suomalainen poliitikko, joka on voittanut Suomen valtion Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa

5. Yrittäjien tuki ry

2. Suomen jäsenyyden irtisanomisperusteet

Euroopan neuvoston on erotettava Suomen valtio Euroopan neuvoston jäsenyydestä seuraavilla perusteilla, joilla Suomi ei täytä oikeusvaltion kriteereitä ja jäsenyyden kriteereitä:

  1. vakavat, laajamittaiset ja tahalliset ihmisoikeusloukkaukset
  2. laaja rakenteellinen korruptio, rahakorruptio ja viranomaisrikollisuus
  3. Euroopan neuvoston päätöslauselmien täytäntöönpanon laiminlyönti vuoden 2007 jälkeen
  4. Suomi soveltaa tahallaan laittomia, ihmisoikeustuomioistuimen ja Euroopan neuvoston päätösten, ihmisoikeussopimusten ja Geneven sopimuksen vastaisia vankeusrangaistuksia sananvapauden käyttämisen estämiseksi
  5. vakavat ihmisoikeusloukkaukset syyttömän oppositiopoliitikon Jaana Kavoniuksen tahalliseksi vangitsemiseksi poissaolevana jo yli 50 päivän ajan
  6. Suomi käyttää yli 5 vuoden laitonta vankeutta rangaistuksena estääkseen sananvapauden Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen päätösten ja Euroopan neuvoston päätöslauselmien vastaisesti
  7. vähintään 500 syyttömän ihmisen lavastaminen aiheettomiin vankeusrangaistuksiin vuosittain
  8. Kavoniuksen ja Mariaporin paljastama viranomaisrikollisuutta toteuttava verkosto estää vuosittain 120 000–160 000 vakavan rikoksen tutkinnat, syytteet ja tuomiot todisteista riippumatta.
  9. Suomi on 30 vuoden ajan toteuttanut ihmisoikeussopimuksen 6 artiklassa kiellettyjä laittomia prosesseja ja järjestettyjä oikeudenkäyntihäviöitä.

Tässä jakelussa olevien ministeriöiden, ministerien, hallituksen, eduskunnan, oikeuskanslerinviraston ja muiden viranomaisten on käynnistettävä selvitys jäsenvelvoitteiden, perustuslain ja ihmisoikeusvelvoitteiden laajamittaisesta rikkomisesta, Euroopan neuvoston päätöslauselmien, EIT:n tuomioiden, ihmisoikeussopimusten ja Geneven pakolaissopimuksen velvoitteiden tahallisesta rikkomisesta vuosina 1992–2024.

Kaikki verkostojen ja kultin tekemät rikokset ovat törkeitä. Esitutkinnan ja muiden oikeussuojakeinojen systemaattinen estäminen ja useiden uhrien lavastaminen samojen poliisien, syyttäjien, tuomarien, petosverkostojen ja kultin sopimilla rikoksilla perustuu laajaan viranomaiskorruptioon ja järjestäytyneeseen rikollisuuteen ja tarkoittaa, että Suomi on rikkonut ihmisoikeus- ja laillisuusvelvoitteitaan niin räikeästi, ettei sillä ole oikeutta olla Euroopan neuvoston jäsen.

Lisäksi paljastunut laaja rikollisuus ja Kavoniuksen vangitseminen syyttömänä, poissaolevana, laillisten esteiden aikana ja PKL 3:15 §:n ja PKL 2:13 §:n vastainen vangitun vapautusvaatimusten tahallinen käsittelyn estäminen ja koko rikoskokonaisuus synnyttää valtiolle korvausvastuun.

3. Ainutlaatuiset todisteet

Kavonius on kerännyt todisteita

  1. Suomen viranomaisten harjoittamasta järjestäytyneestä rikollisuudesta
  2. virkarikollisuuden avulla toimivista petosverkostoista ja niiden hankkimasta valtavasta rikoshyödystä (laajamittainen rakenteellinen ja rahakorruptio)
  3. Juha Ruohonen -nimisen miehen johtamasta kultista, joka on 30 vuoden ajan tiettyjen samojen poliisi- ja syyttäjäviranomaisten sekä tuomareiden avustuksella toteuttanut Suomessa törkeitä petoksia ja raiskausrikoksia.
  4. Suomen valtiojohdon tekemistä rikoksista
  5. ns. koronarokotteisiin liittyvistä ja lääketeollisuuden rikoksista

Todisteet ovat niin pitkältä ajalta (vuodesta 1992 vuoteen 2024) ja niin kattavia (mukaan lukien kirjalliset petosten tunnustukset), ettei niitä voida enää valehdella ”yksittäistapaukseksi” Suomen oikeusministerin, sisäministerin ja ulkoministerin tai kenenkään Suomen valtion edustajan toimesta.

Kavonius on julkaissut yhteiskunnallisesti merkittävät todisteet estääkseen Suomen viranomaisia ja valtiojohtoa valehtelemasta enää ”oikeusvaltiosta” ja Suomen valtion tilanteesta. Todisteet löytyvät tästä linkistä:

https://drive.proton.me/urls/YBD9YB0Z10#dTHOmqnFzFHR

4. Selvitysvaatimus Kavoniuksen vangitsemisella ja vaatimusten käsittelyn estämisellä toteutetuista vakavista ihmisoikeusrikoksista

Suomi – korruptoitunut valtiomme – ei noudata edes EIT:n selviä 20 langettavaa ratkaisua ja Euroopan neuvoston 2007 tekemää päätöslauselmaa. Vaikka neuvosto ja EIT ovat kokonaan kieltäneet vankeusrangaistukset (myös ehdollisina) kunnianloukkausrikosten rangaistuksina, Kavoniuksen paljastama viranomaisrikollisuutta toteuttava ”virkamafiaksi” kutsuttu ryhmä ajaa parhaillaankin tahallaan tapon rangaistusasteikolla syyttömään totuudenkertojaan Jaana Kavoniukseen kohdistettua tekaistua syytettä ja yli 5 vuoden ehdotonta vankeusrangaistusvaatimusta vaientaakseen totuuden omista rikoksistaan todistelun kokonaan estäen. Sama mafia on vanginnut jo etukäteen kolme kertaa syyttömän Kavoniuksen poissaolevana ilman mitään todisteita ja estäen kaikkien todistajien kuulustelut syyttömyydestä. Puolustajalle Saarelalle ”hyväksyttiin”

1 tunti lukea 100.000 sivua esitutkinta-aineistoa, 216 Gt todisteita, laatia kirjelmät ja hoitaa Kavoniuksen puolustusta kuukausien ajan (faktisesti 30.5.2023 lukien) jo vuoden ajan 3 tunnin palkkiolla.

Syyttömän Kavoniuksen vangitseminen toteutettiin

  • kokonaan ilman todistelua
  • syyttäjien laatimilla tahallisilla valheilla
  • poissaolevaan kohdistettuna laillisten esteiden aikana, jolloin poissaolevana vangitsemista ei saa PKL 3:6.3 §:n selvän tekstin vastaisesti toteuttaa lainkaan
  • samaan aikaan, kun oikeiden rikosten (vastapuolten petos-, virka-, väärennys- raiskaus- ym. rikosten) tutkinnat ja syytteet on tahallaan estettty

PKL 3.15 § ja 2:13 § säätävät, että vangitun vaatimuksesta vangitsemisen poistamista on arvoitava ”viipymattä” ja viimeistään 4 vrk:n kuluessa vaaatimuksen esittämisestä. Kavoniusta pidetään täysin laittomasti vangittuna estämällä myös vapauttamisvaatimusten käsittely. Kavonius ja Saarela tekivät vaatimuksen vapauttamisesta ja toimittivat todisteet syyttömyydestä 29.5.2024. Siitä 4 päivää on 2.6.2024. Vaatimuksen käsittelyä on estetty Kavoniukseen kohdistetun laittoman vangitsemisen ylläpitämiseksi 19.7.2024 mennessä jo 52 päivää.

Pakkokeinolaki 3 luku 15 §

Vangitsemisasian uudelleen käsittely

”Jos rikoksesta epäilty on vangittu, sen tuomioistuimen, joka käsittelee syytteen, on vangitun pyynnöstä otettava vangitsemisasia tuomion antamiseen asti uudelleen käsiteltäväksi viipymättä ja viimeistään neljän vuorokauden kuluttua pyynnön esittämisestä.”

Suomen valtio on vastuussa törkeästä vapaudenriistosta, kaikista verkoston rikoksista, niiden salailusta ja puuttumattomuudesta.

OM ja kaikki tämän viestin jakelun viranomaiset ovat velvolliset selvittämään törkeää vapaudenriistoa ja lopettamaan sen välittömästi ja selvittämään muut verkoston rikokset ja huolehtimaan PL 118 §:n säätämän virkavastuun toteutuksesta.

5. Selvitysvaatimus laamanni Martti Juntilan ja muiden verkostoon kuuluvien toteuttamista syyttömien lavastamisista

Suomessa toimii tiettyjen samojen poliisien, syyttäjien ja tuomarien verkosto, jo on vuosia lavastanut tahallaan syyttömiä vankilaan, sakkoihin ja perusteettomiin korvaus- ja ulosottovastuisiin.

Anneli Auerin ja Jens Kukan 17.5 vuoden vankeustuomioita olivat lavastamassa mm. laamanni Martti Juntikka, KäT Päivi Ranki ja KäT Elise Salpaoja. Vaikka tekoja ei ole edes olemassa ja syyttöminä tuomituille on jo aiheutettu valtavat vahingot mainehaittana ja 17.5 vuoden vankeudella, VKSV:n Ari-Pekka Koivisto vastustaa tuomioiden purkua.

Auer ja Kukka vaativat parhaillaan KKO:ssa asiassa H 2023/19 tuomioiden purkamista. Kavoniuksen keräämän todistemateriaalin perusteella on syytä epäillä Juntikan, Rankin ja Salpaojan aiheuttaneen syyttömille pitkät vankeusrangaistukset tahallaan ja laatineen tahallaan päätökset lääketieteellistä näyttöä vastaamattomilla väärillä tiedoilla. Nämä samat tuomarit ja mm. poliisi Jari Riiali ja muut verkostoon kuuluvat toteuttavat törkeää rikollisuutta ja ovat ainakin 30 vuotta lavastaneet syyttömiä tahallaan vankilaan olemattomista rikoksista ja toteuttavat valtavien rikoshyötyjen hankintaa Ruohosten ja Jukka Ritvasen kultille ja petosverkostoille.

Tämän viestin liitetiedostona 3 on laamanni Juntikan ja poliisi Riialin uusinta lavastusrikosta koskeva Kavoniuksen ja lääkäri Matti Wallinin laatima rikosilmoitus. Siitä ilmenee, että Juntikka ilmoitti ensin 8.5.2023 poistaneensa julkisesta nimikirjanotteesta KAIKKI salassa pidettävät tiedot ja laati sitten tahallaan 1.6.2023 ”salassapitorikosta” koskevan rikosilmoituksen (valehtelemalla julkisen ja asianosaisjulkisen asiakirjan käyttöä eli PL 12 §:n 2 momentin takaamaa perusoikeutta ”salassapitorikokseksi) ja sopi rikoskumppaniensa poliisi Jari Riialin, Mika Paaerin kanssa ”salassapitorikoksen” tutkinnasta ja laittoivat poliisiharjoittelijan Sanni Lastusen kuulustelijaksi.

Vaikka salassapitorikos ei voi toteuteutua asiakirjalla, jossa ei ole ainuttakaan salassapidettävää sanaa, tästä(kin) ”julkisen tiedon salassapitorikoksesta” Juntikan ja Riialin kopla ovat siis käynnistäneet lavastuksen ja alistaneet syyttömän Wallinin ”rikos”-epäilylle, kuulusteluille ja siirtäneet olematonta rikosta koskevan asian syyteharkintaan tahallaan.

Sitä ennen sama Juntikka on KäT Hanna Väliahon, KäT Pasi Kettulan, virkamies Johanna Ilmasen kanssa ja Riialin tutkinnantappopäätösten avulla siirtänyt salassapidettäviä Wallinin terveystietoja sähköpostilla kulttijohtaja Juha Ruohoselle käytettäväksi kultin rikoksissa, järjestänyt varjovalmisteluja, joissa sopi muista vääristä ilmiannoistaan 18.2.2021 lukien ja on lavastanut Wallinin myös 26.1.2024 maksamaan 10.000 euroa ja 70 päiväsakkoon viestin perusteella, jota ei ole edes olemassa sekä estänyt kaikkien kulttia vastaan ajettujen asianomistajasyytteiden vireille laittamisen KäT Päivi Rankin ja KäT Juho Angervon ym. kanssa, toteuttanut Wallinin tapaamisten estämistä KäT Salpaojan ja KäT Pellonperän kanssa sisällyttämällä olemattomia tapahtumia kaikkiin päätöksiin ja uhkaillut Kavoniusta ja Wallinia etukäteen kaikilla lavastuksillaan ja osallistuu 30.5.2023 lukien Rankin, kultin ja muiden asianumeroilla Länsi-Uudenmaan KäO:ssa R 23/1220, R 23/1383, R 23/4516, R 23/4811 tekeillä oleviin laittomiin vangitsemisiin ja lavastuksiin yhdessä syyttäjien Mika Mäkelän, Annukka Juntusen, Heikki Kohijoen, Jukka Rappen, vangitsemispäätösten laatijoiden ja ”asianomistajiksi” valehdeltujen verkoston sopimilla rikoksilla ja myös olemattoman velan perintään liittyvään rikollisuuteen laamanni Ilkka Lahtisen ja muiden petos- ja virarikoskokonaisuuden rikoksiin osallistuvien kanssa.

6. Kyseessä on laajin koskaan toteutettu rikollisuuden paljastus

Kavoniuksen ja Mariaporin käynnistämä virkamafian paljastus ja vastuuseen vaatiminen on Suomen valtavin koskaan tehty viranomaisrikollisuuden, petosverkostojen, Ruohosten kultin apuna toimivan poliisi-, syyttäjä- ja tuomariverkoston, LähiTapiolan, asianajajien, lääketeollisuuden ja valtiojohdon rikollisuuden paljastus Suomessa ja todennäköisesti myös maailmanlaajuisesti arvioitaessa.

”Kovissa” Jaana Kavoniukselle lavastetuissa syytteissä ja laittomassa vangitsemisessa on kyse tämän verkoston törkeistä rikoksista. He lavastavat yhteistä uhriaan totuudenkertojaa Jaana Kavoniusta vankilaan syyttömänä täysin rikollisena operaationa juuri siksi, etä heidän rikoshyötyjensä ja paljastamisensa kannalta juristi Jaana Kavonius ja hänen totuutensa ja todisteensa ovat heille niin vakava vuosikymmeniä toimineen rikollisen verkoston loppumisen uhka ja oikeusvaltion kulissit kaatuvat näillä Kavoniuksen todisteilla ja faktoilla.

VAATIMUKSIA SUOMEN VIRANOMAISILLE VIRKAMAFIA-SIVUJEN ALOITUKSESSA 2019:

Julkinen esitutkintavaatimus ja vaatimukset sisäministeriölle ja
poliisihallitukselle


Olen joutunut Helsingin käräjäoikeudessa ja sitä ennen LähiTapiolassa ja kodissani sellaisten tekojen kohteeksi, jotka poliisin on tutkittava rikoksina. Järjestettyä häviötä koskevan rikosilmoituksen jätin 23.10.19 ja täydennyksen 3.11.19.  

Aineistoni todistaa, että

  1. Poliisi toteuttaa lainvastaista tutkinnantappotoimintaa, jonka tarkoituksena on mahdollistaa suojelua saaville tuomareille, asianajajille ja muille henkilöille Suomessa tekoja, jotka rikoslaissa rangaistaan rikoksina
  2. Asiassani tutkinnantappopäätöksillä on mahdollistettu Noora Kempille, Tuomas Nurmelle, Tarja A. Honkaselle, Pontus Baarmanille, Heikki Saksalle ja Juri Suvekselle törkein mahdollinen tuomarien ja asianajajien yhteinen teko eli järjestetystä häviöstä etukäteen sopiminen ja sen toteutus.
  3. Asiassani tehdyillä tutkinnantappopäätöksillä on mahdollistettu myös LP Vahinkosaneerauksen toimitusjohtaja Pertti Aronpäälle, yrityksen työntekijöille Mikael Walveelle, Tero Laaksolle, LP:n aliurakoitsijalle Jani Jormanaiselle, LähiTapiolan työntekijälle Veera Konttiselle, useille muille LähiTapiolan työntekijöille ja muille henkilöille tekoja, jotka poliisin olisi tullut tutkia rikoksina ja jotka rikoslain mukaan rangaistaan rikoksina .

Vaatimukseni

  1. Poliisin on suoritettava perusteellinen normaali esitutkinta kuulusteluineen, todisteineen ja todistajien kuulemisineen sivuillani kuvaamastani järjestetyn häviön jokaisesta osateosta. Asiassa on nostettava syytteet. Mikään teoista ei ole vanhentunut, koska teko edelleen jatkuu.
  2. Poliisin on suoritettava vastaava perusteellinen normaali esitutkinta jokaisesta sivuillani kuvatusta teosta, jonka tutkinnan tutkinnantappaja Merja Laitinen tahallaan on näytön vastaisesti 5.12.18 estänyt (asia 5530/R/16868/17). Asiassa on nostettava syytteet. Mikään teoista ei ole vanhentunut, koska teko edelleen jatkuu.
  3. Poliisin on suoritettava myös virkarikostutkinta Merja Laitisen, Markku Kukon ja Kimmo Halmeen tutkinnantappotoiminnasta.
  4. Poliisihallituksen ja sisäministeriön on selvitettävä, miten laajaa lainvastainen tutkinnantappo- toiminta poliisissa on.
  5. Poliisihallituksen ja sisäministeriön on lopetettava poliisin lainvastainen tutkinnantappo-käytäntö toteamalla se kielletyksi ja poistettava sellaiseen toimintaan laaditut poliisin salaiset sisäiset ohjeet
  6. Tutkinnantappopäätöksillä aiheutetut vahingot on korvattava valtion varoista

Julkinen korvausvaatimus oikeusministeriölle ja Suomen valtiolle


Vaatimukseni

Valtion on korvattava Noora Kempin, Tuomas Nurmen, Tarja A. Honkasen, Merja Laitisen, Kari Siivon, Markku Kukon, Kimmo Halmeen ja Terhi Arjola-Sarjan minulle aiheuttamat vahingot täysimääräisesti.

Oikeuslaitoksen ja poliisin palveluita käyttäessäni Helsingin KäO ei ole edes pyrkinyt toteuttamaan minulle EIS 6 artiklassa ja PL 21 §:ssä säädettyä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä eikä poliisi esitutkintalaissa säädettyjä virkavelvollisuuksiaan. Sen sijaan

  1. Minuun on kohdistettu oikeuslaitoksen palveluita käyttäessäni useita tahallisia tekoja, jotka rikoslain teonkuvausten mukaan rangaistaan Suomessa tekomuodoltaan törkeinä rikoksina.
  2. Asiaa käsittelevä käräjätuomari Noora Kemppi on sopinut häviöstäni etukäteen vastapuoleni kanssa ja sitä häviöitä konkreettisesti toteuttanut koko valmistelun ajan vastapuolen asiamiehen Pontus Baarmanin ja muiden vastapuolteni kanssa. Järjestettyä häviötä toteuttaessaan Kemppi on soitellut salaa vastapuolen asiamiehen Pontus Baarmanin kanssa, estänyt tahallaan koko valmistelun ajan todisteluani, väärentänyt laatimaansa yhteenvetoon vastapuolen ja minun kirjelmien  sisältöä, kieltäytynyt kirjaamasta kannevaatimuksiani, kieltäytynyt laatimasta laissa säädettyä yhteenvetoa, kirjannut yhteenvetoon 106 virhettä tahallaan, valehdellut kaikissa laatimissaan ratkaisuissaan ja yhteenvedoissaan oikeudenkäyntiaineistojen vastaisesti, ominut tuomarille kokonaan kielletyllä tavalla kantajalle yksinomaan kuuluvan kanneoikeuden ja ajanut minun kannettani omilla ”käsityksillään”, peruuttanut sovitun pääkäsittelyni resurssit 9.8.19 laittomasti ja syrjivästi ja aiheuttanut peruutuksellaan korvattavaa vahinkoa, kostosakottanut minua esteellisenä Baarmanin kanssa etukäteen sopimallaan tavalla ilman sakotusperustetta, valehdellut minulle Baarmanin kanssa olemattoman varoituksen sakottaakseen minua laittomasti, estänyt minua lausumasta laittomasta sakotuksestaan lähettämällä lausumapyynnön tahallaan väärään osoitteeseen ja lain kieltämällä lähetystavalla, syyllistynyt lausuman lähettämisellä virkasalaisuuden rikkomiseen, toteuttanut Baarmanin ja Rimonin kanssa tietosuoja- ja salassapitorikoksina rangaistavia tekoja, ylittänyt harkintavaltansa antamalla sivulliselle Rimonille lausumisoikeuden potilastiedoistani, uhkaillut yhdessä Baarmanin  kanssa minua, avustajaani ja koko perhettäni, estänyt avustamistani ja tukihenkilön käyttöä, aiheuttanut minulle vakavia sairauksia ja ruumiinvammoja, toiminut 17.9.18 istunnossa vastaajien avustajana yhdessä Baarmanin ja Saksan kanssa esittäen vastaajien puolesta minuun kohdistuvia vaatimuksia, yrittänyt kirjauttaa jälkikäteen tekaistun kuitittoman 12.401.14 € ”maksutapahtumiin” riidattomiin ”synnyttääkseen” kirjauksellaan dokumentoimattoman selvästi tekaistun maksutapahtuman ja ylittänyt harkintavaltansa ryhtymällä omasta aloitteestaan käyttämään välituomiomenettelyä, vaikka itse 17.9.18 myönsi tekonsa lainvastaiseksi jo etukäteen. Kempin suunnitteleman välituomiomenettelyn ja sitä edeltäneen Kempin esteellisenä 31.10.19 toteuttaman todisteluni tahallisen laittoman estämisen ainut tarkoitus on ollut tahallaan aiheuttaa Kempin ja Baarmanin minulle suunnitteleman järjestetyn häviön kuluvastuu tuplana (Baarmanin ja Saksan laskutus tuplana) ja aiheuttaa minulle vähintään 1,5 miljoonan euron vahinko perusteettomana kuluvastuuna ja saamatta jäävinä vahingonkorvauksina ja oikeudenkäyntikuluina.
  3. Lisäksi kaikkien tekojen esitutkinta on tahallaan estetty.
  4. Kemppi on toteuttanut virkarikoksena rangaistavaa järjestettyä häviötä rikkomalla tahallaan oikeudenkäymiskaaren 13 luvussa selvänä säädettyjä esteellisyysnormeja, mikä on kokonaan poistanut prosessin puolueettomuuden ja laillisuuden. Kemppi on ollut teot toteuttaessaan 5-kertainen vastapuoleni, käsittelemänsä asian asianosainen ja Kemppi on lääkärinlausunnolla todettu pahoinpitelijäkseni. ”Puolueettomia pahoinpitelijöitä” ja ”puolueettomia” 5-kertaisia vastapuolituomareita ei ole olemassa ja oikeudenkäymiskaaren 13:1 § sääti kaiken käsittelyn sellaisessa asemassa olevalle Kempille kielletyksi.
  5. Teoilla on poistettu lähes kaikki loukkaamattomiksi säädetyt perus- ja ihmisoikeuteni.

Vaatimus oikeusministeriölle tuomareita ja asianajajia koskevan laillisuusvalvonnan asianmukaiseksi uudelleenjärjestämiseksi

 

Tuomarien ja asianajajien laillisuusvalvonta ei toimi. Sitä ei ole käytännössä edes olemassa. Oikeusministeriön tulee asettaa työryhmä selvittämään

  1. Tuomarien oikeuslaitoksessa toteuttamia
    tahallisia väärinkäytöksiä ja laillisuusvalvonnan puutteita
  2. Helsingin KäO:n laamannin Tuomas Nurmen puuttumattomuutta
    ja osallistumista Kempin ja Honkasen toimintaan ja mahdollisiin muihin
    vastaaviin järjestettyihin häviöihin ja systemaattiseen syrjintään.
  3. Kuinka laajaa Kempin, Honkasen, Nurmen,
    Baarmanin ja Saksan junailemien järjestettyjen häviöiden toteutus on Helsingin
    käräjäoikeudessa, muualla oikeuslaitoksessa ja kenelle sillä on minun lisäkseni
    aiheutettu vahinkoja
  4. Esiintyykö vastaavia järjestettyjä häviöitä muidenkin
    tuomarien tekoina Helsingin käräjäoikeudessa ja muualla oikeuslaitoksessa.
  5. Valvontalautakunnan ”valvonta”-tehtävien
    väärinkäytöksiä ja valvonnan sijaan toteutettua hyvä veli-suojelua eli selvästi
    lainvastaisen asianajotoiminnan peittelyä ja ratkaisuja, joissa lainvastaista
    asianajoa väitetään aineiston vastaisesti lailliseksi.
  6. Poliisin tutkinnantappotoimintaa yhdessä
    sisäministeriön ja poliisihallituksen kanssa.

Asianajajien valvontalautakunta tulee lakkauttaa paljastuneiden väärinkäytösten perusteella. Lakkauttamisesta tulee säätää lailla ja valvonta on siirrettävä asianajajilta itseltään puolueettomalle elimelle. EIS 6 artiklan vastaisia ilmeisiä vakavia epäkohtia omavalvonnassa eli Suomen Asianajajaliiton valvontalautakunnan toiminnassa ovat:

  1. Aineistoni osoittaa, että ”valvonta” tähtää nykyisellään siihen ja mahdollistaa sen, että epärehellisen ja suoranaisesti rikollisen asianajon rankaiseminen estetään tahallaan.
  2. ”Valvonta”, jossa asianajajakaverit valvovat toisiaan, ei ole puolueetonta.
  3. Lisäksi menettelyn ”ikuisesti salaiseksi” määritteleminen mahdollistaa valvottavien asianajajien petoksellisen valehtelun. Valvonta-asian ”salaiseksi” leimaaminen mahdollistaa myös sen, että valvonnan kohteella ja valvojalla on sellaisia sopimattomia salaisia henkilösuhteita ja vapaa-ajalla ja työtehtävissä tapahtuvaa yhteydenpitoa, jotka estävät kokonaan puolueettoman valvonnan ja mahdollistavat ratkaisuista etukäteen sopimisen valvottavien ja valvojien kesken.
  4. Valitusoikeus on vain asianajajalla. Valvontalautakunnan tahallisesti virheellisestäkään ratkaisusta (epärehellisen asianajajan teot ”lailliseksi” väittävästä) ratkaisusta ei ole kantelijalla normaalia valitusoikeutta ja normaalia muutoksenhakuoikeutta.
  5. Kantelun kohteena olevat asianajajat (esim. aineistoni osoittamalla tavalla Heikki Saksa, Pontus Baarman ja Juri Suves) voivat faktisesti valehdella petoksellisesti mitä tahansa ja toteuttaa päämiestensä kanssa myös rangaistavaksi säädettyjä tekoja, koska petoksellinenkin valvottavien tahallinen valehtelu peitellään valvontalautakunnassa salassapitoleimojen alle. Aineistoni osoittama ”ikuisesti salaiseksi” määritelty valehtelu tapahtuu valvojien ja valvottavien itsensä määrittelemänä eikä vastaa oikeusjärjestyksen normaaleita periaatteita ja oikeuskäytäntöä. Seksuaalirikoksissa ikuisesti salaiseksi määrittely on hyväksyttävää, ei asianajajien valvonta-asiassaan laatimissa vastauksissa. Asianajajien kuuluu olla julkisen valvonnan alaisia toimijoita ja heidän toimintansa sellaisella tavalla läpinäkyvää, että se kestää julkisenkin tarkastelun.